tisdag 24 juni 2014

Restaurangrecension

Godkväll!

Jag tänkte ta och recensera ett matställe här i stan nu, det är dags för det.
Stället om jag valt är Tilltugg (mycket fult namn), som är ett tapas-ställe vid Vaksala torg. Jag har varit där tre gånger så jag anser mig ha nog kännedom om maten och atmosfären där för att kunna skriva en stump om det.

Tilltugg har en massa olika typiska tapas-rätter men spansk touch. De har olika varma rätter och kalla rätter samt efterrätter. Första gången jag var där så var det med Sofia, Anna och Jesper från Lule. Det var väldigt trevligt och gott då, vi kunde välja massor med olika mat då eftersom vi var så många som delade. På så sätt fick man provsmaka mycket! Mina favoriter då var räkor i vitlök och chili (som jag ätit vid varje besök) och revbensspjäll. Vi beställde även drinkar, vilka var goda och uppfinningsrika. Det bästa var att de var lite långsamma med att komma in med några rätter (som vi totalt glömde) så vi fick rabatt på hela besöket.
Andra gången var jag där med Johan när vi hade vår julmiddag. Då spelade de fin motown-julmusik. Den gången var maten inte så jättegod dock, men det var mest pga att jag smakade på Johans calamares (big mistake) och började må illa av dom. Brrr.
Tredje gången var jag där med Anna (en annan Anna). Då åt vi spanska ostar, bröd, räkor och oliver och det var helt perfekt. Väldigt gott! Blir nästan hungrig av att tänka på det nu.

Betygen på Tilltugg blir:
Mat: 7/10
Stämning: 8/10
Namn: 1/10

Johan som ska äta bläckfisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar