onsdag 18 juni 2014

Vem är det här egentligen?

Nu har jag haft den här bloggen i snart en vecka (om jag minns rätt) och nu kanske ni undrar - Vem är det som skriver egentligen? Jag tror dock att de flesta som läser är sådana som jag redan känner, men en liten presentation kan ju inte göra någon skada! Jag väljer att göra detta med en klassisk lista, eftersom att jag älskar listor:

Ditt namn?
Jenny

Födelseår?
1987
Hur lång är du?
178 cm
Spelar du något instrument?
Nej! Jag insåg igår att jag inte kan ett enda ackord på ett enda instrument. Ändå anser jag att jag är rätt så musikalisk...
Dina första tankar när du vaknar?
Vad var det jag skulle göra idag nu igen?
Vad ska du bli när du blir stor?Jag är redan stor! Jag är påväg att bli lärare, har två år av fyra kvar på min utbildning till grundskolelärare för f-3.
Vad är du bra på?
Att pyssla runt, baka, hitta på saker, lata mig, handarbeta och att nå saker.
Har du några husdjur?
Nej jag är allergisk mot djur! Och de jag inte är allergisk mot gillar jag inte, eller så är de tråkiga.Har du någon vän du känt i 10 år?
Ja faktiskt! Flera stycken till och med.
Har du körkort?
Nej! Jag gillar inte att köra bil, även om det kanske vore bra att kunna...
Sjunger du?
Ja jag och Fanny brukar sjunga sånger tillsammans. Men alla runt omkring uppskattar det inte. 

Din hårfärg och frisyr?
Lite halvlångt med lugg och en blandning av brunt och blont. Eleverna trodde att jag har s.k "dip dye". Det har jag inte!
Har du glasögon?
Japp, men jag har dom på mig alldeles för sällan. Ser lite dåligt på långt håll.
Hur ser din plånbok ut?
Jag köpte en ny i London! Innan hade jag en som jag gjort själv men nu har jag en prickig köpes, men plats för kort och mynt och alltihopa. Skönt!
Randigt, rutigt eller blommigt?
Ja tack.
Det sista du sa högt?
Hejdå! Ha så kul på golfbanan (till min vän Sofia som var och hälsade på).
Vad ser du om du tittar till höger?
Massor med grejer! Bland annat mina högar med böcker som jag ska läsa i sommar.
Sommarplaner?
Skriva på den här bloggen!
Morgon eller nattmänniska?
Inget av dom tyvärr. Är trött på både morgon och kväll! Men måste jag välja något blir det nog morgon. Eller kväll.
Favoritfärg?
Jag gillar nog alla färger utom kamelbrun, aprikos, leverlila och mörkbeige. Fast dom färgerna kan säkert funka ibland ändå!
Syskon och deras ålder?
Bonussyskon Simon, 31(?) och Bernhard 24, halvsyskon Johan 13, helsyskon Fanny 24 och Kalle 22.
Brukar du bada i sjöar om somrarna?
Nej havet! Men sjöar är också trevliga, om inte vattnet är helt brunt för då tänker jag på lik som ligger på bottnen...
Brukar du läsa horoskop?
Japp, och jag brukar läsa andras horoskop högt mot deras vilja. 



Frågor på det?

2 kommentarer:

  1. "Japp, och jag brukar läsa andras horoskop högt mot deras vilja."
    Haha så sant.
    /Fanny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe precis! "Vill du höra ditt horoskop?" "Nej" "Okej, Väduren blablabla"

      Radera