lördag 14 juni 2014

Hittaut!

 Fanny under en checkpointletarrunda.
Hallå!
Nu ska jag tipsa om en rolig sak som man lätt kan viga en halv dag åt, nämligen orienteringsutmaningen Hittaut! I Uppsala, och på flera andra ställen, så har man låtit sätta ut massor av checkpoints (kontroller) som folk kan leta efter och sedan skriva in på hemsidan hittaut.nu. Där kan man vinna fina priser, det sker en lottning varje månad där ett gäng vinnare får bland annat presentkort. Förra året vann faktiskt jag ett presentkort på Alewalds, en friluftsaffär här i stan.
Men det roligaste med den här utmaningen är inte att man kan vinna saker utan att fara runt i och utanför stan och leta efter kontroller! Jag har fått se så många fina platser som jag inte annars hade sett, och fått tips om bra utflyktsmål och promenadrundor. Så börja leta du med! Jag och min syster Fanny brukar cykla runt och leta, men man kan lika gärna gå eller springa eller ta sig fram på valfritt sätt. Kartor som visar vars man ska leta kan man hitta lite här och där exempelvis på gymmet eller i affärer (dom är såklart gratis).
Så ut med er och sätt igång att leta!
Heja!

Såhär kan kontrollerna se ut. Nu fick ni en "gratis" också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar