tisdag 17 juni 2014

Familjeutflykt

I söndags var jag på en utflykt med delar av familjen, pappa och en av mina lillebröder var här och hade en hyrbil så vi (dom, jag och Fanny) for på roadtrip, först till Uppsala högar och sen till Österbybruk!
Till högarna hade vi även med oss Fannys karl Jocke och till Österbybruk hade vi med Johan. Detta pga platsbrist i bilden, de fick vara med på halva utflykten var! Rättvist och bra.

 Först var vi som sagt vid Uppsala högar, och kände historiens vingslag. På bilden ser ni Jocke, Fanny och Johan (a.k.a lill-Johan vid såna här sammanhang).

Pappa spankulerade runt och pratade i telefon med farmor. 

 Jag var nöjd och glad över att vara på utflykt och över att vädret var perfekt varmt.

 Det var lill-Johan också!

Sen for vi till Österbybruk där det tydligen råkade vara någon slags nyckelharps-festival just den dagen. När vi kom in på området så sänkte vi medelåldern med sisådär 60 år ungefär. Men de som spelade var väldigt duktiga och käcka!

 Vi kände på vattnet, som var väldigt varmt och skönt. Här ser ni lill-Johan och pappa som är påväg mot sjön. Stor-Johan var också med, men eftersom att min dator vägrar låta mig vända på bilderna så får ni inte se hans vackra nuna idag tyvärr.

Däremot får ni njuta av min och Fannys bildsköna uppenbarelse. Här är vi bredvid en klockstapel som fanns i närheten av gruvhålet som vi inspekterade. Det var flera hundra meter djupt!
Efter den här lilla trippen for vi tillbaka till Uppsala och fikade på Fågelsången, ett mycket bra fik. Speciellt bra eftersom att jag hittade 100 kr där en gång (på golvet). Gratis fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar