måndag 16 juni 2014

Böcker

Förra veckan jobbade jag två dagar som vikarie i en klass, sista dagen fick jag dela ut klassens sommaruppdrag som bestod av att de ska läsa böcker och sedan skriva ner antal sidor. Meningen var att hela klassen, som bestod av 40 elever, ska ha läst 7000 sidor tillsammans när sommaren är slut. Därför tänkte jag att jag ska ha ett eget sommarmål vad det gäller bokläsning!Jag siktar på att nå barnens mål, men då endast för mig själv. Sjutusen sidor vill jag läsa alltså!

Hitintills har jag hunnit med fyra böcker den här sommaren:
Kranvridarna - Pensionärsdrama (250 sidor)
Platt Fall, Lotta - Mina favoriter (141 sidor)
För alltid... - Ungdomsskräckis (200 sidor)
Harry Potter och fången från Azkaban - Behöver ingen förklaring (531 sidor)

1122 sidor sammanlagt med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar