lördag 21 juni 2014

Midsommar

 Min midsommar tillbringade jag alltså i Stockholm! Vi började med att ta båten till Djurgården. Det var ett väldigt poppis mål för midsommarfirarsugna människor märkte vi.

Båten tuffade runt bland klippor och under broar. Det var en väldigt kall dag, som många nog vet. Där vi befann oss var det ca 11 grader varmt, lite småregnigt, grått och blåsigt. Jag hade ullmössan på. 

 Svenska flaggan var hissad. Vi kom fram till Djurgården och mötte Johan vid Nordiska Museet. Sen traskade vi mot Skansen för att se om det var någon idé att försöka ta sig in. Det var det inte! Smockt med folk som stod i kö, läste sen att det var ca 20.000 firare där, huja! Vi åt varsin korv istället och promenerade vidare utåt.

 Kom fram till Waldemarsudde och vår släktgård! Här ser ni pappa som står vid huset som våra förfäder en gång gjorde.

 Vi gick runt i den fina trädgården en stund, och jag plockade sju sorters blommor att ha under kudden. Jag drömde om en massa olika personer, betyder det att jag kommer att gifta mig flera gånger?

Sen frös vi och var hungriga så vi for hem och lagade mat och tårta. Såhär såg tårtbottnarna ut innan jag dekorerade dem, sockerkaka och maräng i ett. Dock är jag en typisk orutinerad bloggare som glömde att ta kort på tårtan när den var klar. Men jag ska iallafall lägga upp receptet senare! För det blev väldigt god.
Det var den midsommaren! Kanske den kallaste någonsin? Men trevlig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar