torsdag 3 juli 2014

Jag väntar under mossan

Dags för en bokrecension!


Titel:
Jag väntar under mossan
Författare:
Amanda Hellberg
Handling:Handlar om en flicka , ca 13 år, som är i Sverige över sommaren, i sin morfars hus ute i skogen. Hon och hennes föräldrar bor vanligtvis i Storbritannien men nu ska de spendera sommaren i gamla Sweden. Mamman och pappan far dock på en kryssning i Norge och lämnar flickan och morfadern i stugan. Genast börjar konstiga saker hända, övernaturliga viskningar om natten, supersnabb transportering under vatten och främlingar som stirrar på flickan från skogens mörka vrår. Flickans mormor försvann för 30 år sedan, spårlöst. Nu börjar bygden känna av att ytterligare något hemskt kommer att hända.
Boken var spännande och underhållande, men lite väl övernaturlig för min smak. Jag tycker att det inte brukar märkas så tydligt om böcker är ungdomsböcker (som denna) men nu kändes det ganska mycket som att jag läste något som var skrivet för liiite yngre personer.
Ett stort minus var att de som har korrekturläst boken inte har gjort ett speciellt bra jobb. Det var med flera felstavningar (exempelvis passsar - japp 3 S). Det gjorde att boken blev hackig att läsa då man fick stanna upp i texten.
Stor plus för det fina omslaget!
Poäng:
4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar