söndag 6 juli 2014

Det handlar om dig


Titel:Det handlar om dig
Författare:Sandra Beijer
Handling:När bloggaren Niotillfem (Sandra Beijer) skrev att hon hade skrivit en bok som skulle komma ut så tänkte jag direkt att jag skulle läsa den. Bloggare släpper ju böcker titt som tätt nu, men det är oftast receptböcker eller böcker med tips på olika saker. Det kändes mer intressant med en skönlitterär bok (Och dessutom en ungdomsbok, som ni vid det här läget borde ha förstått att jag gillar).
Boken handlar om en tjej som blir kär i en kille och om hur dessa två personer träffas då och då, och om hur deras relation är. Andra recensioner jag har läst av boken prisar den och tycker att "Ååå, det var precis så det var på den tiden (15 år)". Jag tänker mer - "Nej. Det var absolut INTE så det var". Men jag kan tänka mig att många kärlekskranka tonåringar gillar boken, och att många har varit med om såna typer av relationer som boken beskriver. Boken passar nog sådana personer bättre än vad den passar mig. Men jag tycker att språket är ganska fint, ibland lite väl fint på ett Oh-jag-är-en-trasig-själ-sätt. Nu känns min recension som en stor diss av boken, det är den dock inte. Boken var helt okej och jag tror att många i den åldern kan känna igen sig.
Poäng: 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar