lördag 5 juli 2014

Gotland!

Nästa fredag ska jag fara till Gotland! Jag och pappa ska ta båten dit, sedan buss ner till Burgsvik där vi ska vara i en släktings stuga tillsammans med min lillebror Johan och hans mamma (aka pappas f.d sambo aka Marie).
Jag har varit på Gotland nästan varje år när jag var mindre (från kanske 10 och framåt? Minns inte). De två senaste åren var jag dock inte där med min familj utan med Johans (stor-Johan alltså, förvirrande jag vet). Nu ska ni få se lite bilder av hur mina två senaste Gotlandsresor har tett sig!


Det här var år 2012. Jag har min favoritt-shirt på mig som numera är slängd. Snyft!
Vi var hursomhelst på promenad runt om i Visby. Johan är ju från den stan så han fick ha lite sightseeing med mig och visa viktiga platser osv.

Gotlänningen på sin rätta ö.

Vi gick till glasskiosken i hamnen. Eller kiosk och kiosk, glassparadiset! Det här är bara en disk av minst tio lika stora till. Beslutsångesten är stor därinne. Rekommenderas dock! Mmmm

 Jag lekte turist. Var ju en turist så varför inte passa på.
 Det är ett måste att ta kort på fina blommor medans någon står och suckar bakom en. Men dom är ju så fina!
 En dag regnade det! Men stan är lika fin för det. Far dit.

 Jag fick tydligen inte skriva under bilden över den här matbilden, men där står iallafall jag och Johan och ser tjusiga ut.
Maten här åt vi på Bakfickan. Världens godaste mat var det! Rökt sik med pocherade vaktelägg och senapskräm. Det var ljuvligt!
 Nu är vi framme på år 2013! Ser ni så mycket äldre och visare Johan ser ut? Nu var han ju inte  20+ längre...

Tog självklart kort på fina blommor även det här året.

 En dag när Johan låg hemma och kräktes så for jag och hans mamma och pappa på en kulturell roadtrip. Bland annat till olika krukmakare.

Jag försökte ta en selfie med Johan, men eftersom att han är selfiehataren nummer ett så blev det såhär. Mycket snygg bild ändå! Om jag får säga det själv. Synd bara att jag fick mittbena.

Tyvärr så var det ganska kallt både 2012 och 2013 så det blev inget bad för oss. Men det ser ju fint ut!

Hälsade på min familj på södra delen av ön. Lill-Johan poserade på stenar.

Som ni ser. Här tror jag att han försökte antingen peka ut riktningen eller så leker han Lejonkungen.
En värld full av liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar