tisdag 5 augusti 2014

Norrut och vidare!

 Ja men hörni! Dags för ett inlägg om vår tripp norrut. Vi for uppåt i bil, pappa, bror Kalle och bror Johan kom och hämtade upp mig och Fanny i Uppsala vad ca kl 10 på morgonen en solig sommardag. Tydligen så hade alla lyckats ta på sig likadana kläder. Inte så svårt ioförsig då alla i den här familjen är förtjusta i randigt... Jag hade dock på mig ett linne med ankare på. Typiskt!
Resan upp tog ungefär 12 timmar, den gick väldigt bra!

Pappa och Johan hade köpt soft airguns som de sköt på varandra med (obs utomhus och i full skyddsmundering). Vi tyckte att det passade sig med ett kort på randiga familjen hållandes i vapen. Som ni ser är Fanny utrustad med en dolk.

Som ni vet så badade vi väldigt mycket i Lule! Det var så varmt! Varmt i vattnet och varmt i luften, helt underbart.  När vi inte badade så satt vi ofta ute på balkongen och läste, stickade eller spelade kort! Balkong är livet. Speciellt balkong med utsikt över hela stan!

En dag var vi och plockade hjortron utanför Morjärv. Inte en enda mygga! Däremot bromsar. 

Fanny ville testa hur det kändes att bli skjuten så pappa fick peppra henne medans hon sprang runt och tjoade. Kändes tydligen inte alls (i dom där kläderna). Märker för övrigt att jag har väldigt många bilden där diverse familjemedlemmar poserar med vapen av olika slag. Undrar vilka signaler det sänder ut?

Här ser ni Johan, Fanny och Kalle som beundrar utsikten.

 Sen for vi hem med flyg. Fanny fotade moln. Vackert!
Nästa inlägg norrifrån handlar om vår resa till Kalix! Tror jag minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar