måndag 4 augusti 2014

Gotlandsinlägget!

Nu har jag hittat alla sladdar som behövs för att lägga in bilder på datorn så nu kommer ett inlägg om min Gotlands-resa! Tyvärr så får jag fortfarande inte vända på bilder (börjar bli mycket tröttsamt). Så några fina kanske inte kan tas med. Nåväl!

Jag och pappa åkte båt till Gotland och sen buss neråt, Johan (bror) och Marie (Johans mamma och pappas f.d sambo) kom sen och hämtade oss vid busshållplatsen. Det var soligt den dagen, så jag passade på att ta kort på solnedgången!

 Johan kastade sten från stranden.


 Vindkraftverken stod kvar som vanligt!

Sen blev det andra bullar, dagen efter. Marie var på Gotland i nästan tre veckor, hon sa att det bara var regn och rusk och kallt fyra dagar på dessa veckor och det var JUST när jag och pappa var där. Precis så har det varit de senaste tre gångerna jag varit nere i stugan, så jag börjar tro att den platsen hatar mig... Men hursomhelst, det var ju trevligt ändå! Här var vi på utflykt till Holmhällar. Vi brukar  bada där men nu var det ca 15 grader i luften så bad var inte så lockande.

 Men jag var glad ändå!

Pappa, Johan och Marie på regnig strand.


Det kom några regnfria timmar en dag, då tog jag ett dopp! Här ser ni bryggan som hör till stugan, stugan (och bryggan) ägs av Maries pappa. Dock så är det många som tror att bryggan är o-ägd så man får trängas med diverse turister ibland. En gång när vi var små så var det två hippisar som.. hm... hade en mysig stund på bryggan. Vi kikade på dom med kikare och blev förfärade. Dom skulle bara veta!

Vi passade även på att fara på en liten utflykt när solen sken.  Blev imponerad av kottmängden på ett gäng granar som fanns vid en strand.

Vi for till den traditionella bunkern!


Lejonkungen spelades in på Gotland. Visste ni det?

 En värrrrld full av liiiiv!

Jag fotade inte så mycket då det regnade av förklarliga skäl, men förutom det ni nu har sett så åt vi massa mat, spelade spel, läste, promenerade och jag hade på mig tre lager tjocktröjor.

Vi for hem ganska tidigt på dagen med båten. Självklart så var det strålande väder! Det är okej Burgsvik, jag fattar piken! Hehehehehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar