lördag 2 augusti 2014

Nytt hem

Godkväll trogna läsare.
Nu har vi (Jag, Johan och Fanny) slitigt och svettats som tre små grisar hela dagen! Eller nästan hela dagen. Jag började dagen med att släpa över några lass med grejer till min nya lägenhet vid halv nio ungefär. Sen dess har det varit full rulle.
Det var 32 grader när själva bilflytten och kartongbärandet skedde. 32! Så himla svettigt. Då luktade man inte precis blommor...
Nu är jag duschad, en ganska stor del av packningen är uppackad och jag tänker strax krypa till kojs. Hoppas att det är en bra sovplats som jag har valt!
Ni får se bilder sen, nu verkar jag ha lagt sladden till kameran på något "fiffigt" ställe...

fredag 1 augusti 2014

Sådärja!

Hallå!
Nu är jag tillbaka i Uppsala efter att ha varit på resande fot (ungefär) i några veckor. Var som ni vet först i Stockholm, sen på Gotland och sist av allt Lule. I Lule hann vi även med resor till Pite och Kalix.
Jag har försökt att blogga tidigare med vissa webläsare (nämner inga namn) vägrar ladda upp bilder. Det resulterade i att jag blev galen och gav upp. Men nu är jag på banan igen!
Idag ska jag fara iväg och hämta nycklarna till mitt nya hem, hurraaaaa. Sen ska jag börja flytta över småsaker som är jobbiga att packa er (blommor etc). Imorgon blir det riktig flytt med bil!
Under tiden får ni här ett litet smakprov på bilder från mina resor (utförligare inlägg kommer sen):
 Solnedgång på Gotland (innan regnet kom)
 När regnet hade kommit! Blött och kallt men trevligt vid raukarna.

Påväg uppåt i bil. Alla syskon (utom jag) hade tagit likadana tröjor...

I Kalix!

Vid Avafors (eller som vi kallar det, Grön-sten-stället).

söndag 20 juli 2014

I Lule!

Hallå!
Nu är jag i Lule! Har precis badat och det var jättevarmt i vattnet! Lule är stället som man ska vara på på sommaren alltså. Piteå är också helt okej, var där tidigare och hälsade på moster. Badade där med, varmt och skönt! Har varit mellan 28-30 grader sen vi kom upp. Toppen! Gotland var rena Sibirien jämfört med det här. Hehehe.
nu väntar jag på att min bror Kalle ska laga klart renköttfärssåsen så att vi kan äta middag.
Vi hörs senare!


onsdag 16 juli 2014

Lule! (Eller Luleå)

När ni läser det här så är jag påväg till Lule! Vi (Jag, pappa, min bror Kalle, min bror Johan och min syster Fanny) kommer att bila upp. Är lite mindre än 100 mil dit så det tar ett tag. Som tur var så har både fanny och pappa körkort så dom kan varva körningen medans jag och bröderna slappar.
Här kommer lite bilder med äkta Norrbottens-känsla!








söndag 13 juli 2014

Snapchat

Ja hörni, jag är en sån ungdom som använder Snapchat. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en slags bildskickar-tjänst som man kan ha på sin telefon. Man använder den för att skicka bilder, filmer och meddelanden till sina vänner. Det roligaste är att rita roliga bilder och skicka till folk!
Här ser ni lite exempel på mina snapbilder:

 Kan ni gissa vilka figurer jag ska föreställa?
Facit finns längst ner i inlägget!








Facit: Batman, Dumbledore, Hedvig (Harry P:s uggla) och en random hund.

lördag 12 juli 2014

Ekonomikumparken!

Ett utflyktstips om man är stadsbo och inte orkar fara så långt är Ekonomikumparken. Det är en stor och fin park där det finns mycket plats för solning, grillning och sportutövande.
Senast jag var där så pågick det en svensexa i närheten. Såhär såg det ut:




Framme på Gotland

Nu befinner jag mig på Gotland!  Ska vara här fram till på tisdag.
Tills dess ser mina planer ut såhär:
Läsa
Sticka
Äta mat
Titta på utsikten

Vi hörs sen!