måndag 8 juni 2015

Ny sommar - nya blogginlägg

Hallå!
Nu är det snart dags för ett nytt sommarlov! Just nu sitter jag och väntar på resultatet av uppsatsen vi har arbetat med under halva terminen. Jag och min projektpartner Elvira har tillverkat ett brädspel för lågstadiet som har frågor utformat från läroplanen. Mer om det en annan gång! Betyget ska komma antingen idag eller imorgon.


Annars har det inte hänt så mycket sen förra sommaren. Jag har blivit sambo och pluggat. Sorgliga saker och roliga saker har hänt. Men hantverksmässigt och pysselmässigt har jag varit ganska slö och inte hittat på så hemskt mycket. Det ska det bli ändring på nu under sommaren!


Här är mina sommarmål:
1. Sy ett lapptäcke. Jag har skissat på ett lapptäcke ganska länge nu, och har äntligen fått symaskinen lagad så att jag kan börja sy.
2. Hitta fler checkpoints! För tillfället är jag uppe i 19. Det finns 75 stycken (nu) (tror jag).
3. Pimpa balkongen så att den blir riktigt mysig och fin (ja, vi har balkong i vårat nya hem).
4. Läsa! Ska jag kanske försöka slå mitt sidantal från förra sommaren? Njaa. Roligare att läsa för att det är kul, och inte jaga sidor.


Listan kommer säkert fyllas på senare!


Nu ska jag och Fanny sela spel och äta falafel.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar