fredag 22 augusti 2014

Bokmålet. Hur går det?

Jag skrev tidigare om mitt mål med läsning i sommar, nämligen 7000 sidor. Nu är det lite mer än en vecka kvar av sommaren och jag börjar tro att jag inte kommer kunna nå mitt mål! Panik! Eller? Jag är ganska nöjd med min läsning trots allt.

Här är en lista på vilka böcker jag läst hitintills och hur många sidor varje bok har:



Harry Potter och fången från Azkaban - 531
Kranvridarna - 250
Surt sa räven om rabarbrena – 271
Rosengädda nästa - 349
Larma, Släcka, Rädda Rosengädda - 415
Hjärta av damm - 176
För alltid… - 200
Platt fall Lotta - 141
Jag väntar under mossan – 218
Det handlar om dig – 256
Lotta går till väders – 157
The complete Maus – 296
Kitty och den mystiska grottan – 185
Visning pågår – 400
Halva Harry Potter och halvblodsprinsen – 300
I maktens skugga – 364
Döden på Nilen – 282
Ligg lågt Jolly – 150
Agnes Cecilia en sällsam historia – 312
Skuggor på vattnet – 436
Heja Lotta - 159

Jösses! Vissa av de där böckerna känns det som att det var en evighet sen jag läste? Inte sant? Men sommaren är ju ganska lång. Känns lite som att det var i ett annat liv jag läste "Rosengädda"-böckerna. Ack och ve!
Hur som helst, tillsammans så är dessa böcker inte mindre än....

5848 sidor!

Jag har med andra ord endast 1152 sidor kvar. Det betyder att jag måste läsa 115 sidor per dag för att nå målet. Kan jag fixa det? Tror inte det. Tänker inte stressläsa heller. Vi får se hur det går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar