tisdag 5 augusti 2014

Bestickburk!

Nu när jag har flyttat till ett eget hem så har jag insett att jag saknar vissa nödvändiga saker som ett hushåll bör ha. Ett exempel är dammsugare. Dyrt. Jag saknar även saker som behövs i köket såsom diskställ (finns ändå knappt någon plats för det), kastruller (har två iofs, borde räcka ett tag) samt.... Bestickburk! Eftersom att jag kommer att behöva lägga ut ganska mycket pengar på min nya lägenhet (är redan upp i ca 3000 kr, gulp) så tänkte jag att bestickburk är en sak som är hyffsat enkel att tillverka själv.

Jag använde mig av en konservburk, en spik och en hammare!

Hammare och spik.

Jag spikade helt enkelt hål i botten på burken, ett rejält gäng med hål, så att eventuellt vatten kan rinna ut. Det finns ju en viss risk för rostig burk, men om den rostar så har man nästan alltid en burk av något slag hemma att göra en ny bestickburk av! 

Botten på burken! Tog ca 5 minuter och var (typ) gratis.
Dagens tips!

1 kommentar: