Hallå!
Nu är jag i Lule! Har precis badat och det var jättevarmt i vattnet! Lule är stället som man ska vara på på sommaren alltså. Piteå är också helt okej, var där tidigare och hälsade på moster. Badade där med, varmt och skönt! Har varit mellan 28-30 grader sen vi kom upp. Toppen! Gotland var rena Sibirien jämfört med det här. Hehehe.
nu väntar jag på att min bror Kalle ska laga klart renköttfärssåsen så att vi kan äta middag.
Vi hörs senare!
söndag 20 juli 2014
onsdag 16 juli 2014
Lule! (Eller Luleå)
När ni läser det här så är jag påväg till Lule! Vi (Jag, pappa, min bror Kalle, min bror Johan och min syster Fanny) kommer att bila upp. Är lite mindre än 100 mil dit så det tar ett tag. Som tur var så har både fanny och pappa körkort så dom kan varva körningen medans jag och bröderna slappar.
Här kommer lite bilder med äkta Norrbottens-känsla!
Här kommer lite bilder med äkta Norrbottens-känsla!
söndag 13 juli 2014
Snapchat
Ja hörni, jag är en sån ungdom som använder Snapchat. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en slags bildskickar-tjänst som man kan ha på sin telefon. Man använder den för att skicka bilder, filmer och meddelanden till sina vänner. Det roligaste är att rita roliga bilder och skicka till folk!
Här ser ni lite exempel på mina snapbilder:
Facit: Batman, Dumbledore, Hedvig (Harry P:s uggla) och en random hund.
Här ser ni lite exempel på mina snapbilder:
Kan ni gissa vilka figurer jag ska föreställa?
Facit finns längst ner i inlägget!
Facit: Batman, Dumbledore, Hedvig (Harry P:s uggla) och en random hund.
lördag 12 juli 2014
Ekonomikumparken!
Ett utflyktstips om man är stadsbo och inte orkar fara så långt är Ekonomikumparken. Det är en stor och fin park där det finns mycket plats för solning, grillning och sportutövande.
Senast jag var där så pågick det en svensexa i närheten. Såhär såg det ut:
Senast jag var där så pågick det en svensexa i närheten. Såhär såg det ut:
Framme på Gotland
Nu befinner jag mig på Gotland! Ska vara här fram till på tisdag.
Tills dess ser mina planer ut såhär:
Läsa
Sticka
Äta mat
Titta på utsikten
Vi hörs sen!
Tills dess ser mina planer ut såhär:
Läsa
Sticka
Äta mat
Titta på utsikten
Vi hörs sen!
fredag 11 juli 2014
Lemoncurd
Jag skrev förut att ni skulle få ett tips på vad ni kan använda era överblivna äggulor till (från marängerna). Nämligen Lemoncurd! Det är väldigt gott. Kan ätas till yoghurt, ost, på kakor eller i tårtor (eller annat).
Det som behövs:
2 rena citroner
1 dl strösocker
35 gram smör
Lite mindre än 1 msk maizena eller potatismjöl
2 äggulor
Obs! När du delar på äggen så var noga med att ta bort de äckliga trådarna (eller som jag kallar det, navelsträngarna). Det brukar finnas två i varje ägg. Det är ingenting man vill råka tugga på när man njuter av sin lemoncurd.
He i citronsaften och rivet skal av citronerna i en kastrull tillsammans med sockret och smöret. Koka upp smeten och sila den sen genom en sil ner i en annan kastrull. Blanda i maizenan och sedan äggulorna och värm smeten på spisen tills den blir tjock. Nu ska den svalna, sen kan du äta den som du vill!
Det som behövs:
2 rena citroner
1 dl strösocker
35 gram smör
Lite mindre än 1 msk maizena eller potatismjöl
2 äggulor
Obs! När du delar på äggen så var noga med att ta bort de äckliga trådarna (eller som jag kallar det, navelsträngarna). Det brukar finnas två i varje ägg. Det är ingenting man vill råka tugga på när man njuter av sin lemoncurd.
He i citronsaften och rivet skal av citronerna i en kastrull tillsammans med sockret och smöret. Koka upp smeten och sila den sen genom en sil ner i en annan kastrull. Blanda i maizenan och sedan äggulorna och värm smeten på spisen tills den blir tjock. Nu ska den svalna, sen kan du äta den som du vill!
torsdag 10 juli 2014
Pimpa din basker!
Det här är en gammal bild, men baskern har jag fortfarande kvar och använder flitigt under vintertid.
Som ni ser så har jag satt fast en stor garnboll mitt på toppen, på så sätt så blir baskern inte lika trist som innan. Nu är den riktigt festlig!
Bollen har jag gjort av garn som jag virade runt en pappersring (som man gjorde förr i tiden, ni vet).
Som ni ser så har jag satt fast en stor garnboll mitt på toppen, på så sätt så blir baskern inte lika trist som innan. Nu är den riktigt festlig!
Bollen har jag gjort av garn som jag virade runt en pappersring (som man gjorde förr i tiden, ni vet).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














